De gebruikerservaring staat ook in 2021 centraal 

In de laatste update van Google stond wederom de ervaring van de gebruiker centraal. Google werkt er al jaren aan om de gebruikerservaring te verbeteren. Of je dit nu wil of niet, dit heeft ook gevolgen voor jouw website. Tenminste, als je je website up-to-date houdt om zoveel mogelijk bezoekers te genereren. Bij Cherry weten precies wat we moeten doen om jouw website aan de laatste eisen van Google te laten voldoen. In deze blog vertellen we je meer over hoe je de gebruikerservaring op jouw website kunt verbeteren. 

 Waarom is de gebruikerservaring zo belangrijk? 

De vraag stellen is hem eigenlijk al beantwoorden. Je wilt uiteraard dat bezoekers zo lang mogelijk op jouw website blijven omdat ze hier de informatie of producten vinden waarnaar ze op zoek zijn. 

Google wilt dat hun gebruikers zo snel mogelijk antwoord krijgen op hun vragen of de juiste informatie te zien krijgen op basis van hun zoekopdracht. Wanneer jouw website vol staat met relevante informatie zal je hoger komen in de zoekresultaten, en dit is natuurlijk wat je wilt. 

Hoe verbeter ik de gebruikerservaring op mijn website? 

Nu we weten waarom de gebruikerservaring zo belangrijk is het goed om te kijken naar hoe je jouw website zo goed mogelijk kunt optimaliseren. Er zijn een aantal stappen die je kunt zetten en die leggen we graag aan je uit. 

  

  • Maak je website zo snel mogelijk: Een van de grootste irritaties als je zit te surfen op het internet is een lange laadtijd van een website. Je kunt dit voorkomen door altijd je updates uit te voeren en door bepaalde plug-ins te installeren. Ook het gebruiken van de juiste formats voor afbeeldingen helpen om je website zo snel mogelijk te laten laden 
  • Zorg ervoor dat je makkelijk kunt zoeken en navigeren: Maak het voor bezoekers zo makkelijk mogelijk om door je site heen te navigeren. In de ogen van Google betekent dit dat je geen overbodige informatie op je website moet hebben staan. Zorg dat de teksten makkelijk leesbaar zijn en gebruik interne links. Op deze manier wordt het voor bezoekers veel prettiger om door jouw site te surfen. 
  • Een mobiele website is cruciaal: Ongeveer de helft van al het verkeer op internet komt tegenwoordig vanaf mobiele devices. De verwachting is dat dit in de komende jaren alleen nog maar toe gaat nemen. Zorg er dus voor dat je naast je desktop-website ook een mobiel template hebt om de ervaring voor je mobiele bezoekers zo aangenaam mogelijk te maken. 
  • Schrijf je pagina’s voor mensen, niet voor Google: Ondanks dat het erg belangrijk is wat Google graag ziet is het nog belangrijker dat de informatie niet op Google gericht is maar op mensen waarvoor de informatie relevant kan zijn. Houdt hier ook rekening mee in de schrijfstijl. Gebruik niet teveel moeilijke woorden en lange zinnen. Hierdoor zullen meer mensen jouw website als prettig ervaren wat je weer een hogere plek oplevert in de Google rankings. 

Meer informatie? Neem contact op! 

Wil je meer informatie over hoe je de gebruikerservaring van jouw website kunt verbeteren, of wil je weten van Cherry op dit gebied voor jou kan betekenen? Neem dan direct contact met ons op. Ons team van online marketeers staat voor je klaar. We kijken er naar uit om jouw bedrijf een online boost te geven!