Top 5 redenen om voor responsive webdesign te gaan

2016

Responsive design in WordPress

Responsive webdesign is op dit moment een erg populaire techniek op het gebied van design. Het betekent dat de website automatisch meeschaalt met het apparaat waarop je het bekijkt. Dus het maakt niet meer uit of je de website opent op computer.

Hier een lijst met top 5 redenen waarom je vandaag nog moet overstappen naar responsive webdesign!

1. Google’s Aanbevelingen

In 2012 begon Google al het gebruik van responsive webdesign sterk aan te bevelen en presenteerde het als de meest optimale vorm van websites voor op smartphones. Responsive websites hebben dezelfde URL en dezelfde HTML. Hierdoor kan Google makkelijker de website en diens content indexeren. Alleen al vanwege deze reden zou je je website responsive moeten maken!

2. Minder ‘Bounce’ rate

Wanneer een bezoeker via een zoekmachine op jouw website komt, maar onmiddellijk weer terug navigeert naar de zoekresultaten in de zoekmachine, dan ziet Google dit als een onjuiste match met de behoefte van die bezoeker.

Wanneer een bezoeker via een zoekmachine op jouw website komt, maar onmiddellijk weer terug navigeert naar de zoekresultaten in de zoekmachine, dan ziet Google dit als een onjuiste match met de behoefte van die bezoeker.

3. Eén website → één SEO-campagne

Technologie gaat over het leven makkelijker maken terwijl je tijdswinst boekt. Het is daarom niet handig om twee aparte SEO-campagnes te voeren, voor zowel je hoofd-site als je mobiele site. Je kan al je SEO-inspanningen, zoals linkbuilding, in één website stoppen. Hierdoor wordt de website ook beter gerankt; hij verschijnt dan hoger in de zoekmachine. Dit geeft je een voorsprong op je concurrenten.

4. Responsive design = redesign + lange termijn onderhoud

Een mobiele website heeft voordelen, maar een nadeel is dat je het apart zult moeten onderhouden. Omdat de technologische trends snel veranderen, zul je soms ook aparte updates aan je mobiele website moeten doorvoeren. Waarschijnlijk vaker dan aan een responsive website, deze heeft minder vaak veranderingen nodig.

5. Gegarandeerd ROI (‘return on investment’)

Alle hierboven genoemde factoren hebben één ding gemeenschappelijk: het bereiken van een maximale ROI. Met een responsive website zul je beter kunnen concurreren. Om je business uit te breiden is het noodzakelijk om méér mensen te bereiken dan je concurrenten. Met een responsive website ben je ervan verzekerd een grotere doelgroep te bereiken en je conversie te verhogen.

Bron

Teddie
Contact