De gevolgen.

De website zelf vindt een hacker veelal niet belangrijk. Ze gebruiken de mailserver vervolgens om gigantisch veel spam e-mailberichten te versturen of passen de website aan dat deze re-direct naar eigen websites. Als dit meerdere keren gebeurt komt uw @mailadres op de black list en worden geweerd door spamfilters en komen ze niet meer aan bij uw klanten, relaties en prospects.

Het repareren van een gehackte website kost veel tijd. Een foutieve code vinden die ergens in duizenden regels code, verdeeld over honderden bestanden verstopt is, is niet zomaar gedaan. Een back-up terugzetten is niet voldoende omdat we niet weten wanneer de foutieve code geplaatst is. Om een website goed terug te zetten worden eerst alle bestanden verwijderd van de server. Vervolgens gaan wij de website stap-voor-stap herbouwen met de meest recente plugins en versies. Alle wachtwoorden worden gereset en gewijzigd en er komen extra beveiligingsplugins. Dit duurt ongeveer 8 tot 12 uur.

Kosteloos onthacken.

Als er een beveiligingsupdate bekend wordt moeten wij direct schakelen. Het technisch onderhoud is bedoeld om alle websiteonderdelen up-to-date te houden. Mocht een website alsnog gehackt worden, zorgen wij er kosteloos voor dat deze weer live komt. Alle websites die in onze hosting omgeving aanwezig zijn, zijn per mei 2020 verplicht technisch onderhoud af te nemen. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit waarborgen voor al onze klanten en blijven wij de nieuwste ontwikkelingen op gebied van veiligheid volgen en doorvoeren. We hebben er ook voor gekozen om de standaard SSL op te nemen bij het technisch onderhoud. Dit is een belangrijk onderdeel geworden voor uw online veiligheid en aanwezigheid.

De tarieven voor technisch onderhoud.

Technisch onderhoud is een belangrijk onderdeel geworden voor uw online veiligheid en aanwezigheid.

 Technisch onderhoud basisTechnisch onderhoud webshopTechnisch onderhoud specialistische website
Back-uppen websites
Updaten van WP & Plugins
Monitoren van websites
SSL Certificaat
Prijs per maand€ 30 p/m€ 50 p/m€ 50 p/m

Servicepakket.

Om ervoor te zorgen dat wij u zorgeloos kunnen blijven ondersteunen en onze kwaliteit kunnen waarborgen hebben wij het servicepakket in leven geroepen. Met een fors aantal actieve klanten in onze portefeuille, veelal website gerelateerde klanten komen er dagelijks veel vragen binnen, specifiek per klant en website. Omdat websites, webshops, externe systemen steeds geavanceerder worden nemen eenvoudige aanpassingen meer tijd in beslag dan verwacht. We kunnen vanaf nu het servicepakket inschakelen zodat we klanten snel verder kunnen helpen zonder dat we voor elke aanpassing minimaal een half uur in rekening moeten brengen.

Wat doen wij voor het servicepakket?

Binnen het servicepakket kunnen wij u zorgeloos verder helpen met kleine vragen en wijzigingen. Denk aan het aanmaken van een e-mailadres, het op maat snijden van een afbeelding voor op de website of het rechttrekken van aangepaste pagina. Op deze manier kunnen wij u ad hoc blijven ondersteunen en hoeven wij geen tijd te spenderen aan het maken van offertes, deze akkoord laten bevinden en factureren wat extra tijd kost. De uren van het servicepakket zijn niet op te sparen maar kunnen gebruikt worden op verschillende manieren binnen de website. Het gaat hierbij wel om wijzigingen binnen de bestaande website. Uitbreidingen van functionaliteiten zien wij nog steeds als meerwerk. Dit wordt vooraf in overleg besproken en zal tevens worden belast aan de klant.

Waarom betaal ik na oplevering van mijn website voor een servicepakket?

Een website is eigenlijk nooit écht af, teksten worden aangepast, oude foto’s worden vervangen door nieuwe en ook die ene video moet nog even geüpload worden. Die foto is 20MB en moet op maat gesneden worden, of u wilt een melding op uw website vanwege corona, Kerst, zomervakantie etc. Omdat uw bedrijf en organisatie verandert zal de content die op de website staat ook veranderen. De realiteit is echter vaak dat er geen tijd is, of weinig affiniteit met de materie, om de content, sociale media, nieuwsbrief regelmatig bij te houden zodat er ook maximaal rendement uit de website kan worden gehaald. Op basis van zo’n pakket besteden wij een vastgesteld aantal uren per maand aan onderstaande activiteiten.

Kan ik ook een website laten maken zonder servicepakket?

Dit is helaas niet meer mogelijk per 1 juli 2020. Het servicepakket is bedoeld om onze klanten zo goed en snel mogelijk te kunnen ondersteunen.

Ik beschik al over webhosting en wil alleen een website?

Ook dan is het servicepakket nodig. Er zou te veel tijd in gaan zitten om per klant na te gaan waar hij/zij hosting heeft en bovendien verstrekken hosting bedrijven geen informatie aan derden. Wanneer er zich een probleem zou voordoen dat nu binnen enkele minuten wordt opgelost zou dit anders enkele dagen kunnen duren!

Wat hoort er wel / niet bij de service*

Wel:

  • Service is inclusief technische ondersteuning als je problemen ondervindt
  • Service is het doorvoeren van kleine wijzigingen binnen de bestaande site
  • Service is het op maat maken van afbeeldingen
  • Service is het aanmaken van e-mailadressen
  • Service is meehelpen van instellen van e-mail op computer, mobiel en tablet
  • Service en onderhoud wordt op afstand verleend

Niet:

  • Service is niet inclusief development of design werk

*Bovenstaande opsomming is een voorbeeld van de werkzaamheden, elke aanvraag of update is relatief aan tijd en moeilijkheid. Grote wijzigingen die meer tijd in beslag nemen of veel kleine wijzigingen achter elkaar waardoor het servicepakket niet meer toereikend is zullen tegen het normale uurtarief in rekening gebracht worden. Dit wordt van tevoren besproken zodat men achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

De kosten voor het servicepakket bedragen slechts € 25,- p/m.

Indien er geen gebruik wordt gemaakt van het servicepakket zullen support aanvragen per half uur (€ 42,50) in rekening worden gebracht.