Zoekwoorden onderzoek.

Als een potentiele klant op zoek is naar iets wat jij aanbiedt, wil je dat hij of zij op jouw website uitkomt. Toch? Daarom is het belangrijk dat jij de juiste zoekwoorden verwerkt in je website. Je gebruikt hiervoor woorden die door zoekmachinegebruikers worden ingetypt en omschrijven welke dienst of product jij levert. Maar hoe weet je nu welke zoekwoorden geschikt zijn voor jouw website? Daarvoor kun je Cherry Communicatie een zoekwoorden onderzoek laten doen.

De juiste Google zoekwoorden.

Bij het kiezen van optimale zoekwoorden, gebruikt Cherry Communicatie Google als leidraad. We maken een analyse van het zoekvolume en de concurrentie van Google zoekwoorden die verwant zijn aan jouw website, product of dienst.

Zoekvolume: het aantal zoekopdrachten per maand voor een bepaald zoekwoord

Google maakt hierbij onderscheid tussen verschillende schrijfwijzen, zoals enkelvoud/meervoud en samenstellingen die al dan niet aan elkaar worden geschreven. Dit zoekwoorden onderzoek luistert dus heel nauw. Daarnaast wordt het aantal zoekresultaten voor een bepaalde zoekterm gemeten om te bepalen hoe groot de concurrentie is.

SEO analyse toepassen.

Als je bij online marketing Cherry Communicatie aangeeft dat je meer met zoekmachine optimalisatie wilt doen, krijg je eerst een SEO analyse. Dit is een onderzoek naar de vindbaarheid van je website op dit moment, en welke aspecten niet op orde zijn. Cherry Communicatie controleert bijvoorbeeld alle paginatitels, URL’s, alt teksten van afbeeldingen, de koppenstructuur en de in- en externe links. Op basis van deze SEO analyse kunnen we dan een advies op maat uitbrengen.

 

SEO advies op maat.

Een zoekwoorden onderzoek is gebaseerd op verschillende factoren en dus voor iedere website anders. Daarom geeft Cherry Communicatie ‘SEO-advies op maat’: een zoekwoordanalyse die perfect is afgestemd op jouw doelgroep, producten, diensten, en wat je met je SEO teksten wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld meer producten verkopen, meer contactformulieren ingevuld, of meer online reserveringen voor je restaurant? Al deze overwegingen nemen we mee in het zoekwoorden onderzoek. Zo veranderen we ‘zoekers’ in ‘bezoekers’ van jouw website.